PME als Partner project C47

Cockpit G-DAKK

Cockpit G-DAKK

Het kledingmerk PME, oa. bekend van de stoere spijkerbroeken Aviator en Bare Metal heeft zich bereid gevonden als partner te participeren in het DC3/ C47 project.  Hun wereld en die van de van de DC3/ C47 sluiten immers op elkaar aan.

Klik op de presentatie zoals gehouden voor PME dat de doorslag en dus realisatie van het project voor hen heeft gegeven.

Onderstaand het communicatieplan;

PME communicatie plan

Uitgangspunt, Identificatie, de koper moet zich kunnen identificeren met;

Avontuur, (historische) luchtvaart, stoer etc.  lifestyle  be it, feel it, own it!!!!.

Het project is sympathiek!!!!

Dit jaar is een DC3/ C47 aangekocht die opgeknapt/ gerestaureerd moet worden en daarna weer het luchtruim gaat kiezen. Het bewuste toestel heeft in de 2e wereldoorlog in Afrika gevlogen en uiteindelijk aan de invasie meegedaan en in 1944 aan Market Garden.

Als eerbetoon aan de bevrijders wordt het toestel weer groen gemaakt en voorzien van invasiestrepen.

Middels funding door PME klanten en commitment van PME dient een geldbedrag, in eerste instantie van 300K voor de restauratie en voor de operatie in het 1e en 2e jaar 200k beschikbaar te zijn.

De operatie moet op termijn kostendekkend gemaakt worden door deelname aan airshows, verzorgen van rondvluchten, paradrop en middels sponsoring. Er ook is er vraag voor filmwerk. (verleden Band of Brothers)

Het idee is om middels verkoop van een limited edition van de PME spijkerbroek ( de Aviator “Invasion”) funding te verkrijgen. Mensen kopen een broek, verpakt in een mooie originele flight bag met een uniek nummer 1…1000 en kopen tevens in 2e instantie daarmee ook een certificaat van eigendom van de C47. Dit eigendom wordt vervolgens in dezelfde transactie direct gedoneerd aan de stichting Classic Wings 4 ever waar de C47 is ondergebracht. (dit om als “eigenaar”niet betrokken te zijn bij de operatie en verantwoordelijk gesteld te kunnen worden en daarmee niet evt. juridische consequenties en aansprakelijkheid te moeten dragen t.g.v. deze operatie)

Verkoopprijs broek en tas bijv. 149€. De Tas moet echter nog compleet gemaakt worden. Door de koop van de limited en unieke broek (groene achterzak en invasiestrepen) verplicht de klant contractueel in de winkel tijdens de koop om later bijv 500€ te betalen/ doneren aan de stichting waarna een unieke gelijk aan de flight bag genummerde badge voor op de bag opgestuurd wordt tezamen met een certificaat van “eigendom” met wederom hetzelfde nummer. De flight bag is voorzien van Velcro zodat als de badge opgestuurd is deze er makkelijk opgezet kan worden. De 3 matching nummers maken het een collectors item. Hiermee wordt hopelijk een “proud to wear” (broek) en “proud to use” (flight bag) uitstraling gegenereerd maar bovenal een “proud to own” gevoel.   Een ander alternatief is om bijv. certificaten met verschillende waardes te verkopen, bijv. waarde van een van de cylinder 750€, cockpitstoel 1000€, landingsgestel 850€, propellerblad 500€ etc. Hiermee wordt e.e.a. nog meer “tastbaar” en zichtbaar voor de koper/ donateur.G-Dakk

Het is dus de bedoeling dat de klant naast het “PME gevoel” zich een gaat voelen met de C47, zich eigenaar voelt, trots is en hiermee een bijdrage levert aan het behoud van de C47. (be part of it/ own part of it)

Doordat de broek zich onderscheidt van de anderen wordt het ook exclusief, mensen zullen elkaar herkennen en via bijv. Social Media elkaar opzoeken/ club/ verenigingsgevoel zonder “klef” te zijn, we zijn immers “stoer” .

Website, reclame en marketing dienen als extra ondersteuning in dit project.

De restauratie kan tevens een als mooi platform dienen voor PME in actieve en passieve reclames.

Daarnaast zal er veel aandacht besteed worden in dagbladen maar ook vakbladen en zal het project zeker gevolgd worden in zowel binnen als buitenland.

Parallel aan de restauratie wordt een documentaire gemaakt (zie ook al beelden hier uit in de promo clip) die verkocht gaat worden aan bijv. Discovery, Nat. Geographic en of andere partijen.

Door in het restauratieproject kleding van PME te dragen kan makkelijk passief reclame gemaakt worden.

Daarnaast kan PME afspraken maken om tijdens de restauratie draaidagen in te lassen om fotoshoots te doen voor reclame en promotie doeleinden.

Indien het vliegtuig weer in de lucht is kunnen airshows en fairs bezocht worden en kan de C47 ook deelnemen in de flying display. Vaak zijn er mogelijkheden om verkoop te doen op airshows, een PME verkoopteam en een mooie stand zou een leuke en mooie aanvulling kunnen zijn op de algehele uitstraling van PME, “things come together”

Duxford, flying legends zou als eerste stap een mooie try-out kunnen zijn. (Antonov2 romp voorzien van PME logo, kleding mee, stand en verkooppersoneel. Engeland vanwege erg luchtvaart minded (125 luchtvaartmusea in Engeland t.o.v. 1-2 in Nederland), een interessante markt.

“Invasion” is een leuke side step op de naam van de bestaande collectie zonder in militaire look te verzanden maar wel met eigen identiteit en kan zodoende dus een extra boost aan de bestaande collectie geven en voor alle betrokken partijen een win win situatie genereren.

 

Dit gedeelte is niet zichtbaar op de website van Classic Wings. Het is enkel een impressie en weergave van hoe zo iets er uit zou kunnen zien en waarbij wij onze gedachten hebben laten “varen”.  Voor een impressie van het reclamespotje klik hier