Classic Wings actueel update!

Het seizoen is ten einde en de An2 staat inmiddels  in de winterstalling op Niederrhein-Weeze.
Wij hebben minder gevlogen dan in het seizoen 2012, wel wederom geheel storingsvrij, net zoals voorgaande jaren.
Er waren minder evenementen verder weg, ontbreken van de An2 meeting, vliegdagen in Duitsland en Normandie dropping. Voor 2014 zijn wij volop bezig om de Agenda vol te krijgen. Wij gaan weer naar de bekende vliegshows waar u als bezoeker en passagier mee naar toe kunt.
Begin 2014 zal de agenda bekend zijn zodat u zich kunt opgeven. Daarnaast zullen wij komend jaar zeker weer naar Engeland gaan om de shows op Goodwood en Duxford bij te wonen. Wij danken alle passagiers voor het vertrouwen in Classic Wings en het meevliegen in onze An2 dit jaar en hopen u volgend jaar ook te mogen begroeten aan boord van de grootste eenmotorige dubbeldekker van de wereld.

Verder kunnen wij u mededelen dat wij een heuse DC3 aan de vloot mogen toevoegen. Er moet nog veel aan dit toestel gebeuren, maar de basis is goed, zo ook de vooruitzichten dat het toestel weer de lucht in zal gaan. Het is een groot project en voor ons als klein luchtvaartbedrijf een enorme uitdaging. Begin augustus zijn wij begonnen met de demontage en inmiddels staat dit toestel op locatie voor verdere inspectie waaruit restauratie moet volgen. Wij zijn druk bezig met een projectteam samen te stellen en mensen te enthousiasmeren voor dit mooie project. Inmiddels heeft een aantal monteurs en andere vrijwilligers zich aangemeld en zijn wij volop in gesprek met de luchtvaart autoriteiten om in samenspraak een plan van aanpak van de grond te krijgen voor de restauratie en certificering van het toestel na de restauratie. Geen gemakkelijke klus maar realistisch en haalbaar. Het is een toestel met een rijk en bont verleden en heeft 70 jaar geleden actief meegedaan aan de bevrijding van ons land.

work at its's finest

work at its’s finest

Landelijk en dus vanaf andere velden zullen we ook vaker te zien zijn met onze An2. Seppe en Midden Zeeland zullen we hopelijk in July en Augustus aandoen.
Deze actie was in voorgaande jaren een succes, ruim 350 mensen mochten in 2 weekenden Passion Meets Tradition ervaren
Onze klanten weten ons ook steeds vaker te vinden als het gaat om ons Crew Resource Management programma. Wij presenteren een leuk multimedia programma met leuke sprekers en vaak eye-openers voor de aanwezigen. Het programma wordt altijd afgesloten met een diner of BBQ geheel in stijl en rondvlucht(en) en of een aerobatics-demo. Op onze website vindt u meer info omtrent de mogelijkheden.

Ook de inmiddels 5 jaar geleden aan onze vloot toegevoegde de Havilland Chipmunk DHC1 heeft dit jaar lekker gevlogen. De vliegers zijn nog steeds erg enthousiast en af en toe dient zich een nieuw vlieger aan. Nog steeds zijn we op zoek naar nieuwe vliegers voor dit toestel. Wilt u eens een keertje met de Chipmunk meevliegen, mail naar  chipmunkdhc1@gmail.com

De plannen om een extra Chipmunk toe te voegen aan de vloot als ook de Tiger Moth waar we het eerder over hadden hebben we even op de lange baan geschoven.

Verheugd zijn wij dat Jeroen, een van onze vaste vliegers op de An2 en Chipmunk een Yak 9 heeft aangeschaft. De Yak9, een vliegtuig in de grootte en orde van een Mustang en of Spitfire wordt nu in Belgie opgeknapt en zal begin 2014 in het Nederlandse luchtruim te zien zijn.

leo

Daarnaast heeft Leo, een van onze Chipmunk-vliegers dit jaar een Scottish Aviotion Bulldog aangeschaft. De Bulldog was de opvolger van de Chipmunk en is inmiddels ook al weer uit- gefaseerd.

Al met al wordt ons clubje groter en nog leuker. Het bezoeken van airshows en daar waar mogelijk in formatie naar toe vliegen dus ook steeds leuker

Klassieke luchtvaart is een aparte tak van sport en vaak om logische redenen, beetje een ondergeschoven kindje bij de politiek en regelmakers. Wij zijn nu voor het 3e jaar lid van de Nederlandse federatie voor hisorische luchtvaart. Doel hiervan is om regelgeving voor te zijn en zelf (mede) een stukje beleid aangaande historische luchtvaart te schrijven en een zo breed mogelijk draagvlak te creeren. www.nfhl.nl

Uw Classic Wings Team/ Rob de Man